zaterdag 26 oktober 2013

Digging up the Rhizome – On Spam, Comment Spam #14 – #16 – Into the Blue


Boven: Thijs Linssen 'Into the Blue' verwijst naar de wereld van de bluescreen en videogames.
Midden: Niels Post 'On Spam, Comment Spam # 14 – #16', een serie spamteksten gemaakt door spambots, handvaardig uitgezaagd en met grote precisie opgehangen.
Beneden: Thijs Ebbe Fokkens heeft de benedenruimte in een model nagebootst en heeft de ruimte van de buren erbij betrokken op magische wijze...
 
Beneden: Erik Vinkenoog toont een verzameling werken van alchemistische aard, zoals een zouttrap die de verschillende verdiepingen doorbreekt. 
Beneden: Monica Tormell laat twee takken balanceren en gebruikt daarvoor onzichtbare krachten.. 
Marjolein de Groen introduceert Thijs Linssen tijdens de opening van de drie tentoonstellingen. 
Marten Hendriks vertelt over zijn eerste ontmoeting met het werk van Niels Post.
Annegret Kellner over de tentoonstelling 'Digging up de Rhizome' en 5 jaar 5uur...!!!

De drie tentoonstellingen in circa…dit zijn nog t/m 17 november te zien van vrijdag t/m zondag van 12.00 tot 17.00 uur. circadit.blogspot.nl

Meerrr: trendbeheer.com & happyfamousartists.com & 5uur.wordpress.com

1 opmerking:

  1. Op de opening in Circadit, donderdag 24 oktober 2013, zag ik de expositie van "Niels Post 'On Spam, Comment Spam # 14 – #16'

    Ik keek.
    Wat staat daar ?
    Een bezoeker had het gelezen, maar niet begrepen, en daardoor niet onthouden.
    Hij wist nog steeds niet wat er stond.

    De "handvaardig uitgezaagde en met grote precisie opgehangen" letters zouden de kijkaandacht naar "een serie spamteksten gemaakt door spambots" veranderen.

    Het was raadselachtig.
    Ik vroeg mij af: Wat staat er ? Wat zie ik ?
    De tekst werd beeldend. Ik was bezig met komma's, de lengte van zinsdelen.

    Het deed me denken aan moderne bank-transacties.
    Formalisme is al verantwoordelijk voor catastrofe's.
    Nu concepten ook nog ?
    Zelf was ik daar al van overtuigd.
    Maar hier zag ik het terug.

    De vraag was ineens: is dit wel conceptuele kunst ?
    Het maken was immers minstens zo belangrijk als het concept.
    Een herwaardering van het medium.
    Of een herwaardering van slavenarbeid ?
    En als kunst ontstond het pas intuïtief tijdens het kijken.
    En niet in het concept.

    Dat was interessant.

    Peter Giltay

    BeantwoordenVerwijderen